REKLAMA


 

REKLAMA


 

Magdalena Fikus
o cenzurze w nauce

 

Czy i my będziemy zważać na cenę czasu
dostarczenia wiedzy?

Michał Głowiński
o anatomii politycznej

 

Niebawem znikną z naszego kraju tak naganne fakty
jak posługiwanie się obcą mową w miejscach publicznych

Magdalena Fikus
o korzyściach z wiedzy i niewiedzy

 

Naukowcy są coraz bardziej wyspecjalizowani,
a maluczcy coraz mniej rozumieją, więc się coraz bardziej boją

Włodzimierz Zawadzki
o kobietach w nauce

 

Kobiety wejdą szerokim frontem do nauki,
tak jak weszły do innych dziedzin życia

Jakub Kuś
o złej komunikacji w Internecie

 

Czy staniemy się społeczeństwem wrogim, pozbawionym empatii i zwykłej uprzejmości?

Paweł Rowiński
o Unii Europejskiej bez Wielkiej Brytanii

 

Brexit nie może nie mieć bardzo poważnych konsekwencji
i nie może nie oddziaływać na pozostałe państwa Unii

Włodzimierz Zawadzki
o dobrych pomysłach bez dalszego ciągu

 

To, co da się pomyśleć,
da się też – prędzej czy później – zrobić

Jan Strelau
o roli mistrzów w nauce

 

Rola mistrza maleje.
Młodzi badacze stają się niezależni

Michał Głowiński
o słowie „ingerować”

 

Im władza bardziej autorytarna, tym chętniej
krytyki ze strony innych państw interpretuje jako ingerencje

Jerzy Bralczyk
o agresji słownej

 

Język zaostrza się zwłaszcza, gdy „scena polityczna”
jest „areną walki” dwóch stron

Jakub Mielczarek
o Garażu Złożoności

 

Garaż Złożoności wspiera wszystkich,
którzy chcą podjąć ryzyko

Włodzimierz Zawadzki
o grach sportowych i naukowych

 

Nauka nie jest grą o sumie zerowej,
moja wygrana nie oznacza, że konkurent przegrywa

Agnieszka Pollo
o współpracy w nauce

 

Czy współpraca w nauce to czysty zysk, czy obciążenie?
Odpowiedź nie jest taka oczywista... a powinna!

Włodzimierz Zawadzki
o nauce w Polsce i na świecie

 

W Polsce można być wybitnym albo nijakim
– na liście płac wszyscy jednacy. W Ameryce decyduje rynek

Michał Głowiński
o tym, że i słowa mają swoją historię

 

Słowa przekształcają się,
choć ich forma może przez wieki nie drgnąć

Włodzimierz Zawadzki
o sukcesie w nauce

 

Z sukcesem w nauce jest trochę jak z sukcesem w modzie
– trzeba się wstrzelić w odpowiedni czas

Michał Głowiński
o korzyściach ze starości

 

To od nas – staruszków, starców, staruchów
– zależy to, jak rozgrywamy i czym wypełniamy starość

Maciej Żylicz
o użyteczności w świecie nauki

 

Bez oryginalnych wyników naukowych wpadamy
w  naśladownictwo i  spychamy kraj na  peryferyjne pozycje

Lech Mróz
o politycznej poprawności

 

„Jestem Cyganem” można powiedzieć do kogoś, kto nim nie jest, „me som Rom” do kogoś z własnej społeczności

Marek Abramowicz
o nauczaniu filozofii

 

Powinniśmy uczyć filozofii  wszystkich bez wyjątku studentów.
Nie rozumiem, dlaczego nie jest to przekonanie powszechne

Strona 1 z 2

Nie przeocz

Komentarze

O serwisie

Serwis naukowy prowadzony przez zespół magazynu Academia PAN.Academia Zapraszamy do przysyłania informacji o badaniach, aktualnie realizowanych projektach naukowych oraz imprezach popularyzujących naukę.

 

Dla użytkowników: Regulamin

Pliki cookies

Informujemy, że używamy ciasteczek (plików cookies) w celu gromadzenia danych statystycznych, emisji reklam oraz prawidłowego funkcjonowania niektórych elementów serwisu. Pliki te mogą być umieszczane na Państwa urządzeniach służących do odczytu stron, a korzystając z naszego serwisu wyrażacie Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Więcej informacji o celu używania i zmianie ustawień ciasteczek w przeglądarce: TUTAJ

Wydanie elektroniczne

Kontakt

  • pisz:

    Redakcja serwisu online
    Academia. Magazyn Polskiej Akademii Nauk
    PKiN, pl. Defilad 1, pok. 2110
    (XXI piętro)
    00-901 Warszawa

  • dzwoń:

    tel./fax (+48 22) 182 66 61 (62)

  • ślij:

    e-mail: academia@pan.pl